ŠTEFANJA GORA – pot iz Adergasa

Verjamem, da vsem kdaj zmanjka idej, kam s svojo družino na izlet. Zato sem se odločila, da dodam v svoj blog tudi novo rubriko z naslovom “Kam na potep?”. Pisala bom o zanimivih krajih, hribih, kamor se bom odpravila na potep, skušala čim bolj slikovito opisati poti in hkrati morda tudi tebi in tvoji družini dala idejo več za izlet. Upam, da ti bodo predlogi prišli prav. 🙂

Danes sem se odločila , da opišem vzpon na Štefanjo goro, hrib nad vasjo Cerklje na Gorenjskem. Hrib se nahaja na 748 m nadmorske višine.

Pot je lepo označena in je primerna tudi za otroke med 3. in 4. letom starosti. Poskrbite za primerno obutev in zaščito proti klopom. 🙂
Zdaj pa se naš potep lahko prične!

Za izhodišče vzpona na Štefanjo goro sem si izbrala vas Adergas (424 m nadmorske višine), kjer na velikem parkirišču pred nekdanjim samostanom parkiraš avto.

samostan v Adergasu

S parkirišča se peš odpraviš po asfaltirani cesti, ki se nadaljuje po levi strani obzidja nekdanjega samostana. Cesta kmalu zavije v levo, tam pa te oznake za Štefanjo goro usmerijo desno na gozdno pot.

gozdna pot, na katero zaviješ

Po nekaj korakih markacija sporoči, da zavij levo. Tam se teren začne tudi bolj strmo vzpenjati.
Spotoma si lahko v bližini ogledaš tudi razvalino gradu Kamen. Odkrili so namreč temelje dveh sten gradu, ki so prerasli v razvaline.

markacija sporoča, naj zavijem levo 😉

Prvi vzpon, ki je prepleten s koreninami, kmalu popusti in prideš na širšo pot. Zavij na desno mimo znamenja.

pot prepletena s koreninami
znamenje

Pot nadaljuj po širokem kolovozu. Ta del potepa je manj naporen. Nato pa te široka gozdna pot pripelje do kapelice in zvončka želja. Pozvoni in si kaj lepega zaželi. 🙂

kapelica
zvonček želja

Naprej pojdi desno po poti, ki se začne vzpenjati. Po vzpenjanju prideš do treh zaporednih klopi, tam pa se prikaže lep razgled v dolino. Tu si lahko spočiješ pred zadnjim delom vzpona.

vzpenjanje
prva klopca
druga klopca
tretja klopca
razgled v dolino

Pot se zoži in preide v gozd. Tu nadaljuj po dokaj strmem predelu, ki sicer ne traja prav dolgo. 🙂

strma pot po stopnicah 🙂
zadnji del strme poti

Kmalu se pokaže močnejša svetloba, kar pomeni, da smo že skoraj blizu cilja, saj nas pot iz gozda pripelje na veliko travnato jaso s čudovitim razgledom na bližnje vrhove – Kočno, Grintovec, Kalški greben in Krvavec.

jasa s čudovitim pogledom na gore

Na levi strani na pobočju se vidi tudi cerkvica sv. Štefana.

cerkev sv. Štefana na levi strani, ko prideš iz gozda

Sprehodi se po travnati jasi do asfaltne ceste, ki jo prečkaš in se povzpneš do izletniške kmetije Pr Mežnarju. Tudi s tam je razgled na dolino čudovit. 🙂
Tu se lahko okrepčaš z domačimi dobrotami. 🙂

razgled z izletniške kmetije

Ko se na izletniški kmetiji okrepčaš in se vpišeš v knjigo obiskovalcev, lahko pot nadaljuješ prav do vrha Štefanje gore. Povzpni se po travnatem pobočju mimo kravic. 🙂 Nekaj minutna hoja te pripelje na vrh, kjer stoji cerkev sv. Štefana.

Upam, da je bil današnji namig za potep koristen in se odpravite na ta krasen hrib. 🙂

Pohodniški pozdrav!

Anamarija – Ustvarjalni prsti

Kategorije: Kam na potep

0 Komentarjev

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja